10 wskazówek, jak osiągnąć sukces w wideomarketingu

Osiągnięcie sukcesu marketingowego przy pomocy materiałów wideo bywa postrzegane jako kosztowne i trudne do zrealizowania. Twórcy filmów są często rozczarowani ilością wysiłku, jaką należy włożyć w ich produkcję, zwłaszcza, że jest ona nieproporcjonalnie duża w porównaniu do czasu, jaki zajmuje ekspozycja skończonego dzieła w sieci. Co zrobić, aby Twój film osiągnął wysoką pozycję w wyszukiwarkach za niewielką cenę? Podążaj za naszymi wskazówkami!

1. Publikuj swoje filmy w serwisie Youtube

Youtube to druga pod względem wielkości wyszukiwarka internetowa na świecie. Każdego miesiąca serwis odwiedza ponad miliard użytkowników, którzy oglądają ponad 6 miliardów godzin zamieszczonych tam filmów. Przesyłając swój materiał do Youtube sprawisz, że stanie się on natychmiast widoczny dla szerokich rzesz internautów.

2. Podejmuj atrakcyjne tematy

Zanim zabierzesz się za tworzenie filmu, zastanów się, co może zainteresować społeczność internetową, do której go zaadresujesz. Materiał, który będzie zajmujący wyłącznie dla niszowej publiczności, nie spowoduje szybkiego wzrostu zainteresowania Twoim kanałem.

Tak zwane tutoriale, czyli filmy typu „zrób to sam”, od zawsze cieszą się dużą oglądalnością.

3. Optymalizuj treści

Po zakończeniu produkcji zastanów się nad słowami kluczowymi, które nadadzą Twojemu filmowi wysoką pozycję w rankingach. Ponieważ Google jest właścicielem Youtube, materiały zamieszczane w serwisie są uprzywilejowane na liście wyników wyszukiwania.

 

Proces uzyskiwania wyższej rangi w wyszukiwarkach może postępować szybciej w przypadku kanału Youtube niż strony internetowej, na której znajduje się mniej filmów.

4. Pozwól widzom działać

Edytując swój film, u dołu ekranu umieść grafikę, która dyskretnie uzupełni treść Twojego wideo. Zawierając adres URL strony, którą chcesz promować, jak również numer telefonu czy logo, będzie idealnym spososobem na szybkie poruszanie się pomiędzy materiałem wideo a reklamowaną witryną.

Dodatkowo umieść link do swojej strony w opisie pod filmem. W ten sposób umożliwisz internautom otwarcie witryny poprzez kliknięcie na bezpośredni odnośnik.

Kolejnym pomysłem jest wyposażenie filmu w ekran końcowy, zawierający hasło zachęcające do uruchomienia linku. Będzie to ostatni obraz, który pozostanie w pamięci widzów po obejrzeniu Twojego filmu. Stwórz im możliwość odwiedzenia Twojej strony!

5. Uruchom małą kampanię reklamową

Średni koszt wyświetlenia reklamy w serwisie Youtube wynosi 0,02 - 0,04 dolara. W porównaniu z innymi środkami promowania treści online, jest to niezwykle tanie rozwiązanie. Dodatkowo, w reklamie Youtube można umieścić odnośniki do swojej witryny.

Najprostszym sposobem na utworzenie kampanii reklamowej w serwisie Youtube jest założenie konta w AdWords Google.

6. Udostępniaj!

Rozpowszechniaj swój kanał za pomocą licznych blogów oraz portali społecznościowych. Im częściej Twoje wideo będzie udostępniane, tym większe ma szanse na dotarcie do szerokich mas odbiorców. Podobnie z linkami – jeśli odnośnik do Twojego materiału będzie umieszczany na wielu stronach internetowych, wyszukiwarki będą rozpoznawać go jako silniejszy, a to może podnieść jego pozycję w rankingu. Dodatkowo, im więcej osób zobaczy Twoje wideo, tym szybciej nabierze ono rozgłosu.

7. Postaw na interakcję

Im więcej „polubień” i komentarzy znajdzie się pod Twoim filmem, tym lepiej. Podobnie jak w przypadku postów na portalach społecznościowych, „szum” wokół Twojego materiału pomoże w jego wyeksponowaniu na tle innych.

8. Dodawaj transkrypcje

Wielu ludzi nie zdaje sobie sprawy z faktu, że przez Youtube można ładować wersje tekstowe wypowiadanych na filmie treści. Stwórz transkrypcję opartą na opisie przedstawionym przez lektora – słowa kluczowe, które pozwolą na umieszczenie Twojego kanału wysoko w rankingu, z dużym prawdopodobieństwem zostaną zawarte w tym tekście. W ten sposób dostarczysz materiału do pozycjonowania SEO.

9. Pozyskuj stałych widzów

Kiedy ktoś subskrybuje Twój kanał Youtube, na jego stronie głównej pojawia się najnowszy z Twoich filmów! Łatwo zbudujesz swoją bazę stałych widzów, subskrybując inne kanały i biorąc aktywny udział w dyskusjach. Im więcej masz subskrybentów, tym większy rozgłos zyskują Twoje filmy!

10. Przesyłaj filmy do innych sieci

Youtube to z pewnością najlepszy serwis do rozpowszechniania swoich produkcji online. Aby zwiększyć efekty, możesz je jednak udostępniać również na takich portalach, jak DailyMotion, Vimeo czy Break. Strony typu Vimeo pobierają opłaty za rejestrację, jednak w zależności od Twoich potrzeb, może się to okazać opłacalne.

Jeżeli dotąd nie myślałeś o wideomarketingu, teraz jest dobry moment, by zacząć. Przy pomocy niedrogiej kampanii reklamowej i rozbudowanej ekspozycji w wyszukiwarkach, ta bogata forma przekazu pomoże Ci zyskać na rozgłosie. Postępuj zgodnie z dziesięcioma powyższymi wskazówkami, a będziesz mógł obserwować, jak Twoje filmy błyskawicznie podskoczą w rankingach!

Zapraszamy do kontaktu. Pomożemy Ci zrealizować powyższe punkty.

Przykład bardzo dobrze prowadzonego Video Marketingu
https://www.youtube.com/channel/UC4HjMaF2XXQ9lGRTVJD6ViA